luni, 2 aprilie 2012

Jurassic Park : Operation Genesis sau nostalgia dinozaurilor


A trecut ceva timp de când nu am mai postat pe blog... who am i kidding i let it die :)... Şi mi s-a părut amuzant să îl readuc la viaţă în aceeași zi și lună în care am postat ultima dată. M-am tot gândit și am hotărât să aleg ca subiect un joc care mi-a mâncat destul de mult timp când am pus mâna pe el şi la care m-am tot întors de-a lungul anilor.




Bineînțeles că nu pot începe să vorbesc despre acest joc fără să spun câteva cuvinte despre filmul care îl are la bază. Jurassic Park a fost, dacă nu m-a lăsat memoria :), primul film pe care l-am văzut la cinema, aveam 6 ani pe atunci şi pot spune că m-a impresionat mult. Mi-a dat o obsesie cu dinozaurii care m-a ţinut multă vreme şi pe care ştiu că au avut-o mulţi din generaţia mea. Încă mai am pe undeva, printr-o cutie plină cu amintiri din copilărie, o pungă plină de dinozauri de plastic şi un album cu stickere de la chewing gum, dacă îşi mai aduce cineva aminte de ele. Povestea mi-a plăcut atât de mult, încât ani mai târziu am cumpărat şi cartea. Pe care cred că am citit-o de prea multe ori, fie vorba intre noi... Oricum, pentru cei care aveți nostalgii cu dinozauri, merge perfect jocul despre care o să vorbesc în continuare.


Jurasic Park: Operation genesis este un simulator de construcție și management (sau Tycoon, cum li se mai spune popular). Ca jucător, îți asumi rolul unui manager al faimosului parc și ai ca obiectiv să îl faci cât mai distractiv, autentic și sigur pentru vizitatori.
Parcul poate fi construit în stil safari, unde vizitatorii se plimbă cu diferite mijloace de transport prin parc pentru a admira numeroase specii de dinoazauri. E adevărat că la acest gen de parc e bine să evitați cele mai mari carnivore, deși e întotdeauna distractiv să vezi un T-Rex cum fugărește o mașină plină de turiști!
Al doilea tip de parc este cel construit ca o grădină zoologică, plin de țarcuri (cu ziduri foarte mari și rezistente, ce-i drept), printre care vizitatorii se pot plimba și admira chiar și cele mai agresive specii. Jocul beneficiază, de asemenea, de un sistem interesant de simulare a fenomenelor meteo, ce afectează foarte vizibil parcul, dar și dinozaurii, și care forțează uneori jucătorul să ia măsuri rapide și drastice pentru a proteja vizitatorii.


Jocul vă va oferi posibilitatea de a vă ocupa de foarte multe aspecte ale parcului, pe care în filme le-am văzut doar în trecere sau deloc. Veți administra intreg procesul de creare al dinozaurilor, de la căutarea de fosile pe toate continentele până la extragerea de ADN din ele, la „inventarea“ de noi atracții și chiar descoperirea de diferite vaccinuri pentru a feri animalele din parc de boli moderne. În toate aceste activități veți fi ajutat de personaje pe care le cunoașteți din primul film, precum John Hammon, dr. Grant sau Ellie Sattler. De asemenea, jocul oferă câteva minigames destul de distractive, care acoperă alte aspecte ale parcului, de la vânarea dinozaurilor evadați (cu trachilizante sau gloanțe), până la fotografierea diferitelor specii, din mașină sau balon, pentru a face bani în plus. De asemenea, ca în orice Tycoon, va trebui să construiți restaurante, zone de odihnă, magazine de suveniruri și să angajați personal care să curețe parcul și să se ocupe de siguranța clienților.


Dar să vorbim şi despre atracţia principală, dinozaurii! Jocul vă pune la dispoziţie 25 de specii cu care să vă jucaţi, de la ierbivore mici, ca Gallimimus, până la uriaşii T-Rex şi Brachisaurus. Aceştia sunt clasificaţi printr-un sistem de stele care arată câtă priză au la public şi au un comportament destul de bine gândit. În funcţie de specie o să observaţi comportamente variate, de la anumite ierbivore care se adună în turmă până la carnivorele cele mai mari, care vor lupta până la moarte ca să îşi apere teritoriul. În timp ce ierbivorele sunt mulţumite să trăiască numai cu mâncarea pe care o primesc la punctele de hrănire, carnivorele se vor sătura foarte repede de vacile şi caprele pe care le primesc şi vor avea nevoie de pradă pe care să o vâneze (spre deliciul unora dintre vizitatorii parcului). Veţi mai observa cum fenomenele meteo afectează comportamentul dinozaurilor, de multe ori find necesar ca unele animale să fie sedate şi o să vă amuze comportamentul pe care îl au acestea dacă reuşesc să evadezr din ţarcuri în timpul unei furtuni.


În încheiere o să menţionez că jocul are un tutorial foarte bine pus la punct şi care acoperă toate aspectele importante ale gameplay-ului. De asemenea, mai are si o serie de misiuni distractive şi scurte cu obiective care variază de la obţinerea unor poze foarte bune pentru o anumită revistă sau calendar până la vânarea tuturor carnivorelor evadate.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu