sâmbătă, 28 aprilie 2012

Guild Wars 2, impresii din beta


În seara asta, cu vreo 2 ore mai devreme decât era anunţat, a început primul beta weekend la Guild Wars 2.
Probabil începerea mai devreme şi fără nici un anunţ oficial a fost făcută pentru a reduce stresul la care ar fi fost supuse serverele dacă se dădea drumu la ora anunţată. Oricum, pe la 21.30, când am aflat eu, deja era nebunie totală. Fie vorba între noi, cred că am şi făcut eu o alegere proastă când am decis să merg pe un server care se anunţa foarte populat, dar trecem peste partea asta :D.

Character creation-ul, deşi nu atât de complex ca la alte jocuri, îţi dă voie să alegi şi caracterul personajului tău, background-ul, dar şi un obiect special cu care începi jocul. De asemenea, vei alege un prieten apropiat al personajului. Toate aceste amănunte vor influenţa povestea personală la care participi mai târziu.

După character creation urmează  intro-ul rasei tale, care, la ultima parte, va conţine un segment special în funcţie de ce aţi ales la partea de întrebări. Urmează tutorialul. În zona de început de la charr (singura rasă cu care am jucat până acum) se duce o luptă uriaşă cu fantomele vechiului Ascalon. Bătălia este foarte amuzantă şi culminează cu o luptă împotriva unei statui gigantice adusă la viaţă de regele vechiului Ascalon.

Din nefericire însă, după finalul grandios al tutorialului, ajungi în zona de start propriu-zisă şi începe să îţi fie dor de instanţarea din GW 1, ironic, i know. Numărul uriaş de jucători face jocul extrem de greu de jucat şi începe să se vadă foarte bine cât de prost optimizat este jocul în momentul de faţă. Acel scaling promis la encounters, în funcţie de numărul de jucători care participă, nici nu se mai observă şi totul devine un mare zerg într-o mare de lag. Serverele par să se descurce şi ele destul de greu în momentul de faţă şi sunt deconectări frecvente, iar reconectarea la server devine şi ea o provocare.

Oricum, nu trebuie să uităm că jocul este încă în closed beta şi acesta a fost primul test serios pe care l-a avut. Ţinând cont că mai sunt 3-4 luni până la lansare (sper) mai au timp să rezolve problemele de optimizare. O să mai încerc mâine dimineaţă să îl joc, în speranţa că o să fie mai goale serverele, şi o să revin cu alte impresii. Good night.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu