luni, 28 februarie 2011

Dragon Age 2 Demo

     A fost foarte mult flaming, nerdrage etc. pe forumuri după ce a apărut acest demo. Se pare că gamerii ori îl urăsc, ori îl iubesc, there's not alot of middle ground here. Eu aparţin celei de-a doua categorii. Deşi sunt fan al RPG-urilor oldschool (şi prefer să le joc în continuare în locul rahaturilor care sunt considerate RPG-uri în ziua de azi), în cazul Dragon Age 2 mi se pare că orientarea jocului (nu foarte mult) spre genul action i-a făcut un mare bine. 
În Dragon Age Origins, după un anumit timp, luptele începeau să devină un grind repetitiv şi monoton, senzaţie ruptă doar în unele locuri de boss fights. Ajungeai să dai aceleaşi 5 spells/abilităţi de fiecare dată, după care rămâneai fară stamina şi ori era un „stamina potion and repeat“, ori aşteptai să îi omori cu auto attack-ul. Luptele se desfăşurau destul de lent şi lungeau durata de joc în mod artificial, de multe ori lăsând impresia că întâlneai grupuri de monştri doar ca să mai ţină jocul cinci minute în plus (ştim că ăsta este scopul, dar prea ne fac pe faţă :D). 






În cazul Dragon Age 2, luptele au devenit mult mai dinamice şi rapide, de cele mai multe ori nici nu apuci să se termine stamina şi inamicul e mort. Chestia asta cu combat mai dinamic observ că i-a suparat pe mulţi şi li se pare că jocul nu mai e RPG. Eu consider că doar face jocul mai interesant şi elimină plictiseala de care te loveai în DAO, în anumite părţi.

De asemenea, au refăcut abilităţile la toate clasele, tot ca să se potrivească cu acest stil de luptă mai dinamic. Hawke şi companionii lui nu trebuie să se mai chinuiască să meargă până la inamic ca să îl lovească, toate clasele melee pot ajunge la inamic automat prima oară când îl atacă, fie sărind pe el (în cazul unui rogue), fie se aruncă spre inamic cu sabia înainte (în cazul unui warrior). Această schimbare, deşi nu îşi prea are locul într-un RPG, aici ajută. Reduce foarte mult din timpii morţi ai jocului. Abilităţile fiecarei clase sunt mult mai spectaculoase decât în DAO şi par să fi dispărut acele abilităţi pe care nu le folosea nimeni şi doar umpleau artificial locul ca să dea iluzia de variaţie. Toate abilităţile au devenit mult mai spectaculoase şi devastatoare (în cazul inamicilor).





La capitolul grafică, sunet şi voice acting, deşi unii cred altceva, mie mi se pare că jocul a fost îmbunătăţit. Animaţiile sunt mult mai fluide, iar mişcările, mai naturale. Efectele la abilităţi şi magii sunt bine făcute şi spectaculoase, în multe cazuri oferind o imersiune şi mai bună în lumea jocului. În privinţa texturilor nu mă pot pronunţa deocamdată, pentru că jocul nu permite schimbarea setărilor peste medium (nu că am vreo iluzie că m-ar ţine PC-ul prea bine pe high sau very high :D), dar, din ce pot constata la medium, arată mult mai bine decât era pe medium în DAO. Oricum, stilul grafic a fost schimbat clar şi chiar destul de radical în unele cazuri. Până acum îmi place ce am văzut, mai ales oraşul Kirkwall m-a impresionat (am anumite reticenţe când vine vorba de noile modele la darkspawn, dar vom vedea).






Muzica este la fel de bună ca în DAO, iar sunetele abilităţilor şi inamicilor sunt bine făcute. Voice acting-ul este la fel de reuşit ca în DAO şi, probabil, nu o să lipsească toate momentele amuzante care constituiau sarea şi piperul primului joc.


Nu mă pronunţ nici când vine vorba de story, pentru că nu se vede decât o foarte mică parte în demo. Dar sunt sigur că la acest capitol jocul nu are cum să dezamăgească, poveştile foarte bune sunt marca Bioware :D.




 P.S Thanks to my friend Gamez for the pics(too lazy to install the game again :D).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu