Dishonored este un joc ambițios. Este un first-person shooter pe care îl poți juca ca un blockbuster de acțiune sau ca pe o aventură stealth. Probabil că vă puteți gândi deja la câteva jocuri similare, dar acesta are un fler distinct.
Directorii co-creativi ai studioului Arkane, Rafael Colantonio și Harvey Smith, au prezentat un mic demo al jocului săptămâna trecută, în New York. Unul din colegii lor a jucat o misiune de la începutul jocului, trecând prin aceasta de două ori, pentru a demonstra flexibilitatea experienței Dishonored. Anumite aspecte au ieșit în evidență din acea prezentare:
1. Fantezia predominantă în acest joc este de a fi un asasin supranatural. Imaginează-ți un joc first-person în care comanzi puteri magice cu mâna stângă, tai gâturi cu un cuțit în mâna dreaptă, în timp ce sari de pe un acoperiș pe altul, ca apoi să posezi pe tipul de lângă cel pe care trebuie să îl omori.
2. Jocul este stabilit într-un oraș frumos și interesant, numit Dunwall, proiectat de Viktor Antonov și Sebastien Mitton, cel dintâi fiind artistul care a conceput aspectul orașului City 17 din jocul Half Life 2. Imaginea dorită este a unei perioade din mijlocul anilor 1850 a Americii, amestecată cu Anglia victoriană. Ai fi tentat să îi spui Steampunk, dar nu este chiar asta. „Nu vor fi nituri și alamă“ a menționat Antonov, cel puțin nu ca obiectiv general. De asemenea, nu va exista un ciclu evident de zi și noapte, deoarece vor ca jucătorii să fie într-o stare de vis, să simtă ca și cum oricând ar putea fi zi sau noapte.
3. Poți privi prin gaura cheii oricărei uși în timp ce te furișezi prin joc, ceea ce spune destule despre nivelul de tehnologie în lumea acestui joc și interesul creatorilor jocului de a te lăsa să spionezi. Nivelul principal prezentat era stabilit în Golden Cat Bathhouse.
4. Aveți posibilitatea de a poseda un pește, jocul oferind posibilitatea de a poseda orice ființă vie, inclusiv personajele pe care încerci să le salvezi, cele pe care încerci să le omori sau șobolanii de prin canale. Acesta este unul dintre aspectele care clasifică personajul principal drept asasin supranatural.
5. Dacă posezi un șobolan, este posibil ca un soldat să calce pe tine. De asemenea, nu poți poseda nimic sau nimeni pentru totdeauna, doar pentru câteva secunde.
6. Este un joc liniar, cu mai multe puteri decât se pot obține printr-un singur playthrough. Veți acumula puteri și upgrade-uri la acestea, arme etc. Practic, vă veți construi un arsenal propriu care să se potrivească strategiilor folosite. Motivul pentru care jucătorul a trecut prin misiune de două ori a fost pentru a arăta cât de diferită poate fi experiența de fiecare dată, în funcție de abilitățile, armele și interesele tale.
7. Una din puterile principale se numește Blink. Aceasta vă permite să vă teleportați înainte câțiva metri. În combinație cu sărituri agile, te poți repezi nu doar pe acoperișuri, ci și prin spațiu deschis, apărând brusc într-o mulțime sau trecând ușor prin fața unei uși deschise fără a fi observat.
8. Una dintre puterile oferite jucătorilor într-un mod neintenționat - căderea liberă de pe acoperișul unei clădiri, urmată de posedarea unui soldat chiar înainte de a lovi pământul. Designerii au spus că jucătorii lor de testare au descoperit asta și era prea grozavă pentru a fi scoasă din joc.
9. Poți vedea unde văd inamicii tăi. Cu ajutorul unei puteri, poți vedea conuri ce reprezintă aria vizuală a inamicilor, emise din ochii lor.
10. Dacă trebuie comparat jocul, mai mult trage spre Deus Ex decat Bioshock (directorul executiv Smith a fost unul dintre creatorii primelor două jocuri Deus Ex).
11. Cu mâna dreaptă vei ucide, pentru că aceea este mâna care va ține armele și cuțitele. Sistemul de luptă se poate compara cu un proiect anterior al lui Raphael Colantonio, numit Dark Messiah: Might & Magic, deși a confirmat că sistemul nu va fi o replică exactă.
12. Tu joci ca personajul Corvo Attano, fostul bodyguard al împărătesei, acuzat pe nedrept de uciderea ei.
13. Te poți descotorosi de inamici prin multe modalități, unele fatale, altele de o istețime răutăcioasă. Să zicem că descoperi unul din gemenii Pendleton (un personaj aristocrat negativ) într-o cameră cu o prostituată. Poți trage în el, îl poți înjunghia, îi poți tăia gâtul sau convoca o haită de șobolani să îl mănânce (și poți poseda unul dintre ei în timp ce se întâmplă). De asemenea, poți să îl lași închis în cameră și să dai drumul la aburi până fierbe de viu. Sau poți ajuta un șef mafiot local să pătrundă în clădire și să facă treabă pentru tine, în schimbul unei combinații de seif la care vrea acces. Acesta îi va trimite să muncească într-una dintre minele sale. În același timp, îl poți păcăli oferindu-i combinația de la seif abia după ce ai luat tot ce este în el. Jocul se așteaptă să experimentezi.
14. Poți trece prin joc fără a ucide pe cineva, dar în acest fel nu vei mai avea ocazia să îl întâlnești pe al doilea geamăn Pendleton, să îl otrăvești, să îl posezi sau să îl arunci peste balcon și să ieși din trupul său înainte să aterizeze pe asfalt. Sau doar să îl împingi peste balcon.
15. „Lumea ți se va adapta“, a spus Smith, precizând că s-ar putea să auzi și vezi diferite conversații ale polițiștilor sau mai multor gărzi, ori să fii martor la scene complet diferite de mizerie sau speranță, în funcție de cât de brutal joci. Nu a vrut să spună, totuși, dacă, în cazul în care te abții să omori pe cineva, vei crea o lume mai fericită în joc. Vor ceva mai subtil decât atât. Va trebui să așteptăm să vedem cum stau lucrurile.
16. Roboții de care vă amintiți din primul trailer al jocului se numesc Tallboys. Aceștia au apărut într-o secvență de acțiune într-o zonă numită Flooded District (Sectorul Inundat). Sunt controlați de oameni din interiorul lor și, da, îi poți poseda.
Dishonored va fi lansat mai târziu în acest an pe PC, Xbox 360 și PS3.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu